Hva har vi lært av NorCRINs brukerundersøkelser?
NorCRIN-nettverket har siden 2018 gjennomført regelmessige brukerundersøkelser for å sikre at tilbudene og tjenestene er relevante, tilgjengelige og nyttige for forskningsmiljøene. I tråd med prosjektsøknaden og kontrakten med Forskningsrådet, gjennomføres en brukerundersøkelse annethvert år. Men hva har vi lært av disse undersøkelsene - og hvordan bruker vi innsikten?
Svarene fra brukerundersøkelsene har gitt oss verdifulle innspill til bl.a. hvordan vi kan forbedre NorCRIN og ECRINs synlighet og tilgjengelighet. Her er noen av tiltakene som er gjennomført som respons på brukernes tilbakemeldinger:
- Opprettelse av NorCRIN Nyhetsbrev – meld deg på HER og få siste nytt rett i innboksen!
- Engelsk versjon av nettsidene – under utvikling på FNSP for bedre tilgjengelighet.
- OnePagere for hver arbeidspakke – lett tilgjengelig informasjon for nedlasting og oppslag.
- Universell utforming av nettsidene – for å sikre at alle brukere får en god opplevelse.
- Metodebok.no – prosedyrer er nå lettere å finne og bruke.
- Mer nordisk samarbeid innen forskningsstøtte – nettverk etablert med Island, Finland, Sverige, Danmark og Norge.
- EuCo og representanter for NorCRIN på Arendalsuka – tilstedeværelse i 2024 og 2025.
- Felles møter mellom NorCRIN-kontakter og arbeidspakkeledere – for deling av erfaringer og beste praksis.
- Produksjon av promo-video og opprettelse av NorCRIN Blogg (nå avsluttet).
- LinkedIn-profil – følg oss for oppdateringer og innsiktt
- Regionale informasjonsmøter om ECRIN – gjennomført på HUS og OUS.
Din stemme teller!
Brukerundersøkelsene er en viktig del av NorCRINs utviklingsarbeid. Derfor håper vi du tar deg tid til å svare på årets undersøkelse før fristen 7. september (utvidet med en uke).
👉 Svar på Brukerundersøkelsen 2025 her
Du kan lese rapportene fra tdligere brukerundersøkelser her.